2008-12-30
 22:36:52

I can´t leave you...

Jag fick sex timmars sömn inatt.. men jag klev upp ändå när klockan ringde! Okej, inte första gången... måsta ju snooza lite ;D så 10.00 orkade jag ta mig upp ur sängen efter att ha snoozat kanske 3-4 gånger. Då var det bara att fika å göra sig klar och sen gå till bussen 10.45, hann perfekt. Sen tog jag bussen 11.35 från stan ut till njurunda bommen och så fick jag en ordentlig promenad till stallet på 30 minuter, skönt var det när man fått upp värmen.. ;D Sen när man kom till stallet gick jag först å mockade i både Zätas å Majens box och satte in hö och korn...samt morötter, det tog tid kan jag säga.. Majens box var enkel för han hade skitit på ett och samma ställe men Zäta däremot hade skitit för 3 dagar tror jag minsann...haha! Det var skit överallt i boxen å jag tror jag fick gå och tömma kärran 3 gånger i den boxen!

Sen var det dags att ta in Majen, eftersom jag hade planerat att träna lite dressyr med Zäta i paddocken. Men det var ju inte det lättaste kan jag säga, jag fick jaga honom och tillslut gav jag upp... så då blev det en ritt ut i skogen istället. Där skulle jag trava, å då fattade Zäta galopp å stack med mig igen^^ men jag fick stopp på henne rätt fort. Men annars gick hon verkligen hur bra som helst idag, lugnt å fint... :) hon var så duktig idag sötgumman <3 hon är så härlig! Det är tur att hon kommer direkt när man ska hämta henne ;D hihi.

Sen vart klockan 15.50 å då var det bara att skynda sig iväg till bussen.. jag hade 20 minuter på mig, å jag hann precis innan bussen skulle gå! Snacka om tur... ^^

 Ikväll har jag bara tagit det lugnt.. vilat mina ben som värker, hehe... tror jag fått mycket motion idag! ;) Här kan ni kolla på min video från att jag försökte fånga in Majen...

http://www.youtube.com/watch?v=Ng-LcD4tkZ4&feature=channel_page



Zäta... jag lämnar dig inte! <3



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: