2008-12-26
 20:52:42

Jag hade tur... i oturen

Ställde klockan på 9, men inte steg jag upp då inte.. på morgonen är det alltid så skönt att ligga kvar i sängen och sätta alarmet på snooze några gånger. Då ställde jag alarmet på 10.00 sen, men inte ringde det då :S jag kanske stängde av det i sömnen, det vet man ju aldrig...men annars ringde det inte. Som tur var vaknade jag 10.30, så då var det bara att kliva upp ur sängen, kolla datorn snabbt och äta och sen ta bussen in till stan. Hittade en munktröja och en snygg top till nyår för mitt presentkort på BikBok som jag fick av Kim :) asnöjd med dom!

Vid 13.00 satte jag mig i busskuren vid navet för att vänta på Nathalie. Sen åkte vi ut till stallet och red på Zäta. Jag började, och så skulle jag trava inne på en "gräsplätt" men så stack Zäta med mig och fattade galopp så jag föll av i svängen... jag hade tur, för jag landade mjukt i snön och gjorde inte illa mig eller något. Så det var bara att sätta sig upp i sadeln igen, då red vi in i skogen en bit å travade jag där...det gick hur bra som helst! Så hon kan nog bara hon vill, Zäta gumman <3 :) Sen bytte vi och Nathalie fick provrida Zäta.. det gick bra förutom att man får träna lite mer på halter på henne så hon lyssnar bättre, hon segdrog varje gång. Men tränar man så ska hon nog bli en duktig tjej tillslut! :) Hon är ju bara 6 år..

Sen när vi ridit klart kom Carina dit å tog in Majen, sen skjutsade hon oss till kvissle, och där fick vi sitta i 45 minuter och frysa, fy vad kallt det var! Hade iskallt om tårna^^ så det var skönt att komma in i en varm buss sen.

Har nyss ätit middag och funderar på att ta mig ett varmt bad, det skulle vara riktigt skönt! Men undrar vart Kim är? Han borde varit hemma för 20 minuter sen... men han kommer väl strax. :)



Dessa två köpte jag, den till höger ska jag ha till nyår hade jag tänkt! :)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: