2008-12-25
 02:03:08

Julafton

Det är inte julafton nu mer, jag vet...men det är i varje fall julafton för mig tills jag lägger mig! :) Det har varit en hel mysig dag! Steg upp 10.30 och åt tomtegröt, det var gott ;D kollade datorn och gjorde oss klara. Sen gick vi ner till Maud å gänget runt 13.30 tiden. Blev bjuden på glögg, såå underbart gott! Sen var det bara att invänta kalle. Så satt man å såg på det en timme, det är ju tradition :) älsklingen satt helt fastklistrad framför tvn, hihi...sötnosen min <3 och sen åt vi julmiddag :) mums!
Sen var det ju några som var lite små otåliga inför julklapparna ;) så det blev att öppna nästan direkt efter vi ätit.. Danne fick vara tomte idag, tomten kunde ej komma...han hade för många att hinna till! ;) hihi. Sen efter julklappsutdelningen gick vi upp till Kim å mig å fikade.. sen blev det lite julklappsöppning igen! Först öppnade vi julklapparna som var från Maud, Nicke, Nikita å Danne hos dom och hos oss delade vi ut dom som var från oss.. så man fick fira lite jul uppe hos oss också :) det var mysigt. Nu mina kära vänner, är det 364 dagar kvar till Julafton ;) nedräkningen har börjat!

Alla blev nöjda och glada över sina julklappar :) så det var ju bra. Julklapparna är ju inte det viktigaste egentligen, det är gemenskapen att man får umgås och äta tillsammans å så.. men det är ju alltid kul med julklappar såklart! :) Jag fick anteckningsblock och pennor av Kim (för skolstarten), sen fick jag fotoalbum, singstar 80´s och presentkort på BikBok av Kim också. Av Maud fick jag halsband och parfym, och så fick Kim å jag kastruller tillsammans av henne. Sen fick vi blomkrukor av Nicke och Nikita... å av Danne fick vi en slags ljusstake med en ängel på. Det fick vi också av Kims mormor å morfar :) av Leif fick vi 100kr var och av Tina och Stefan fick vi ett nytt sängöverkast. Det behövdes verkligen, så söndrigt som det andra har blivit tack vare våra två små kissor, haha.. ovanligt va? ^^

Det kändes ju lite inombords att inte fira julen hemma med familjen...det gjorde det. Eftersom jag ALLTID firat julen med dom liksom, å nu FÖRSTA gången i mitt liv firar jag inte med dom liksom... men det blev en väldigt mysig jul här ändå med älskling <3 och hans familj. Det var ju helt underbart ändå :) å det kändes bra att ha firat jul med familjen lite tidigare i år så man har fått fira där också. Men nästa jul blir det troligtvis på Åland och då ska Kim också göra det! :)

02.01 är klockan nu...kanske dags att sova? Jag tror så.. jag är nöjd med dagen idag :) mysig julafton!


Godnatt, och god fortsättning på julen 2008!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: