2008-12-29
 23:41:45

Snart ska man provrida ny häst...

Idag har man varit till stan med Kim och Maud :) tog bussen in 11.20.. så gick vi först till Mauds jobb på frösunda, sen gick vi i lite butiker å kollade på jacka åt Kim... sen blev det boa :) handla lite inför nyår.

Nu har jag fått ett napp på en ny häst att bli medryttare till... Dige Brage är hans riktiga namn men kallas Brage och är en nord svensk. Han är ca 160 i mankhöjd och finns i njurunda. Han är väldigt lättriden och snäll, Erica som hans ägare heter säger att hon har 11-åringar som rider den hästen utan problem så det låter ju asbra! Jag kommer både få rida i skog och på bana som jag vill, och hoppa! ;D
Det kan inte bli bättre.. jag behöver en mer utbildad häst som kan lite mer, om jag ska kunna förbättra min ridning. Brage var väldigt duktig på dressyr och hoppa så det låter ju underbart :) ska kanske dit och provrida imorgon eller på onsdag...ska bli superkul, längtaaaar! :D

Hon skulle inte ta betalt, utan tar det som utbyte mot att jag mockar å sådära.. :) å jag får komma dit och rida hur mycket jag vill, men 2 gånger/vecka minst.. men det ska gå bra det! :)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: