2009-01-15
 19:39:02

Jag skakar fortfarande..

Dagen började med en helt okej skoldag, hade bara 2 mattelektioner så jag slutade vid lunchen :) det var skönt. Tog bussen in till stan och sen ut till Njurunda.. sen fick jag gå på min härliga 30-minuterspromenad till stallet ;D det är tur att man får upp värmen i varje fall för det var svinkallt idag! uscha.. när jag kom till stallet mockade jag Zätas box, Majens box var redan klar :) sen satte jag in mat och vatten.

Sen kom Zäta så snällt fram till mig när jag hämtade henne i hagen :) sötnosen <3 hon är såå go! Tog in och borstade henne läänge :) det tyckte hon var mysigt.. sen sadlade jag och satte på träns och tog mig ut på en skrittur med henne på en ny väg.. måste ju lära mig vägarna bättre :D Zäta vart alldeles hyper och skulle bara springa hela tiden, fick knappt stopp på henne :S hon segdrog asmycket.. så efter att ha försökt lugna ner henne en bra bit lessnade jag och vände om, sen när vi kom ut på vägen igen gick hon lugnt å fint :) det var synd, för jag hade velat rida längre på den vägen :/ men men, hoppas hon är duktigare nästa gång :) måste träna lite dressyr i paddocken med henne snart, så hon lär sig att lyssna bättre på mig. Ibland är hon hur go som helst och går sååå fint, men hon har sina dagar då hon mest vill gå efter hennes vilja.

Tog bussen hem 17.20 och när jag kom till stan så missade jag 43 bussen :( de var inte kul alls.. jag hade iskallt om tårna, kunde knappt röra dom och mina fingrar med :S uscha, har frysit så jag fått ont i ryggen för att jag spänner mig.. icke kul alls! Ge mig vår nu <3 sitter här vid datorn och skakar fortfarande :S men det är inte så konstigt när det är typ -12 grader ute.

Ska snart lägga mig på sängen och kolla på ett eller två avsnitt förhäxad tror jag :) hihi, älskar det! Synd att det inte blir några fler säsonger :( men tur att man har alla! :D



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: