2009-01-28
 22:09:45

Sötare får man leta efter

Dagen började inte bra idag.. vaknade alldeles för sent ;O hade ställt mobilen att ringa så jag skulle kliva upp 06.30, men gjorde jag det? näääe.. vaknade istället 07.00, snacka om att man fick bråttom då.. 10 min på sig att klä på sig, äta, gå på toa osv.. fick slänga i mig fil snabbt och sen var det bara att springa iväg till bussen.. jag hann som tur var :) men den där stressen gillar jag inte..
Sen hade jag bara svenska idag, 3 lektioner.. och jag satt med mitt referat ända till skoldagens slut, som jag skulle skriva om järnåldersmänniskorna... hur kul är det? blääää... astråkigt! Skulle vara mycket roligare om man fick skriva om något man var intresserad av.. och jag är ju verkligen inte bra på att skriva om texten med egna ord :S men jag fick det klart och lämnade in det... så vi får väl se hur det gick med det. ;P

Efter skolan tog jag bussen in till stan å mötte Jenny :) sen tog vi bussen ut till njurunda och gick till stallet. Mycket härligt ridväder var det idag, fint med nya snön och inte kallt alls :) tror det låg på 0 grader idag.. så skönt! När vi kom till stallet satte jag igång att mocka, sen efter kanske 5 min kom Lena :) kul att träffa henne igen. Hon hjälpte till med att mocka Majens box å satte in mat åt dom å så.. sen hjälpte hon mig med nya tränset på Zäta :) hon vart ju bara för sööt i det :D sen åkte Lena hem, då tog jag å Jenny ut Zäta på en härlig ridtur :) vi red först ut en sväng, jag började.. sen testade hon :) sen red vi en stund i paddocken. Zäta var ju såå himla duktig idag, mycket beröm ska hon ha gotjejen! :D <3
Travade lite med henne i paddocken också :) första gången satte hon av i galopp men hon saktade av rätt fort... men sen andra gången gick det mycket bättre :) hon var så duktig idag så! I love her my beauty <3333 hon var jättesnäll när Jenny red också. :)

19.45 tog vi bussen hem, vi missade 19.15 bussen även fast vi kom dit typ 1 min innan den skulle gå ;O konstigt.. så vi fick sitta där i en halvtimme å vänta på nästa, men vi var ju inte ensam så det var skönt.. :D
Kom hem runt 20.30 å värmde gröt.. orkade verkligen inte ställa mig å laga mat :/ nu är klockan 22.08 å jag ska lägga mig 23.00.. kul, det var länge man fick vara uppe hemma ;D men men så är det ibland.. :D




KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: