2009-01-04
 19:20:10

Man fryser ju ihjäl...

Imorse var jag pigg när jag vaknade.. det var riktigt skönt, behövde nog den sömnen jag fick när jag la mig tidigare.. :) steg upp 10.10 och gjorde mig klar... så säger Kim att det är -19 grader ute, jag bara "skojar du???" men nix, han skojade inte.. då tänkte jag "neej, ännu kallare idag".. så det var bara att sätta på sig 2 par strumpor, 1 par sockor, 3 par byxor och 3 par tröjor plus en fleece tröja ovanpå det under jackan...det hjälpte kan jag säga! Det enda jag frös om var tårna och händerna på slutet.

När jag kom till stallet var det mockat och klart, maten stod i boxarna så det var skönt. Dessvärre hade vattnet i stallet frusit :S hoppas temperaturen ökar snart, så det går igång igen. Red ut på en lite längre tur med Zäta idag :) det gick hur bra som helst.. min duktiga fina tjej <3 först red vi en tur in i skogen och sen en ny väg.. måste ju lära känna vägarna där lite bättre så jag hittar :) hon lyssnade jättebra på mina halter idag också.. och hon var inte lika rask i takten som dom 2 första gångerna jag var dit och red henne, det är bra! :)
Sen fick jag iskallt om tårna på slutet^^ kunde knappt röra dom...uscha! Så då red vi hemåt, hade egentligen tänkt rida längre men det får bli en annan gång då det inte är lika kallt ute. När jag hade ridit klart satte jag täcke på henne igen :) å så hade jag 30 minuter på mig att gosa med henne innan jag skulle till bussen... sötfia, jag är alldeles förälskad i henne! <3

Nu måste jag snart gå iväg till ICA, måste handla både för idag och imorgon. Sen ska jag ta och lägga mig ner på sängen och gosa med mina två gullpluttar <3 å se filmen ikväll tror jag som jag inte såg igår :) orkade inte.. jag var helt slut, så jag la mig 23.30 igår. Så kanske man ska se ett avsnitt förhäxad också, hihi.


Made By Z <3



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: